JavaScript is not enabled!...Please enable javascript in your browser

جافا سكريبت غير ممكن! ... الرجاء تفعيل الجافا سكريبت في متصفحك.

الصفحة الرئيسية

قصة نور

 قصة نور

= اهه اعااا بسم الله الرحمن الرحيم ايه يارب الحلم الغريب دا مش هخلص منه بقي

_ مالك يا حبيبتي في ايه

= مفيش حلمت نفس الحلم تاني


قصة نور
قصة نور


_ طب احكيلي يالا وبعد كدا قومي علشان تاكلي وتنزلي تروحي جامعتك

= حلمت بي ياماما هو هو نفسي اشوف وشه هو بس المرادي الحلم كان غريب يعني مش بس بني آدم الي عاوز يئذيني لا دا كان مكان اسود او حاجه سوده بتقرب عليا وهو بيفضل يكلمني ويقولي يالا ينور اطلعي اطلعي للنور وخليكي معايا مبقتش فاهمه حاجه

_ بص يا حبيبتي كل اللى اعرفه ان الشخص دا منقذك وهو الي هينقذك من حاجه عاوزه تأذيكى فمتخفيش قومي بقي علشان تصلي عقبال ما حضر الاكل

= ماشي يا ست الكل.... ماما انا بحبك اووي 

_ وانا بحبك يا ست البنات 

قمت صليت وفطرت ونزلت جامعتي صحيح نسيت اعرفكوا بنفسي انا نور 22 سنه مخطوبه لي واحد اسمه اسلام بس مش حب يعني الحب هيجي مع العشره اكيد وهو طيب انا ف تجاره انجلش 

&&&&&&

= الوو ايه يا اسلام عامل ايه 

_ الحمد لله يا نور هو انتي فين 

= انا نزلت اهو رايحه الجامعه هخلص وابقي اكلمك سلام 

_ سلام 

&&&&

= نوري يا نوووري 

_ عشقييي يا عشقي 

= مالك يا بت 

_ مليش يا اختي يلا بسرعه علشان هنتاخر علي المحاضره والدكتور الي جيه جديد دا باين عليه شرير اووي 

ليقطع صوت من خلفهم 

= هو حضرتك اتعملي معه علشان تحكمي عليه دا انا اسمع اني هو مز كدا وحليوه 

_ وانت مالك انت يلا حد وجهلك كلام 

عشق بهمس : نور هدى نفسك ويلا نمشي 

لتنظر عليه نور بقرف وتتركه وتذهب 

&&&&&& 

يدخل الدكتور : اعرفكم بنفسي انا دكتور احمد الي هكمل معاكم بدل دكتور أكرم بإذن الله... انهارده هنتعرف بس علي بعض والي عنده اي سوال يقولي وانا تحت أمره 

= إلحقي يا نور هنشيل الماده السنادي الدكتور الي انتي هزقتيه الصبح طبعا لازم تروحي تعتذري 

_ لا يا عشق مش هعتذر انا مغلطش هو الي متخلف وجاي يتكلم 

الاتنين الي بيتكلموا هناك اتفضلوا اقفوا 

_ ممكن اعرف بتتكلموا ليه 

= معلش يا دكتور كنت بقالها حاجه وعلي ما اظن حضرتك مكنتش بتكلم كلام مهم 

_ حضرتك اسمك ايه 

= نور محمد 

_ تمام. اقعدي يا نور وياريت متتكلميش تاني

= يخربيتك يا نور جببتي الجرأه دي منين 

_ مش عارفه بس عاوزه أنجز علشان انا تعبانه اووي وعندي صداع جامد اووي 

= ليه كدا يا حبيبتي خير 

خلصت المحاضره ونور روحت البيت وإسلام جالهم 

= بصي يا طنط ان شاءالله ننزل نعمل تحاليل وكدا ليا انا ونور والفرح يبقي الاسبوع الجاي ايه رايك 

_ ماشي يابني شوف هتنزلوا امتي 

= بعد يومين 

_ تمام كدا كويس 

&&&&&&&&&& 

بعد يومين نور راحت عملت تحاليل والدكتور طلبت اشاعات كتير منها والمفروض النتيجه هتطلع قبل الاسبوع ما يخلص يعني قبل الفرح بيومين فى الاسبوع نور اتقربت من أحمد جدا وبقوا صحاب مش دكتور وطالبه عنده واحمد حس بشعور اتجاهه بس مقالهاش لما عرف انها مخطوبه وهتتجوز 

&&&&&&&&& 

في صباح يوم جديد نور بتغسل وشها ولقت في دم نزل من أنفها جامد جدا قالت عادي ممكن علشان الصيف وكدا المهم انهارده جيه اليوم الي هتروح فيه للدكتوره 


في المستشفى 

_ خير يا دكتور حضرتك طالبتيني في حاجه ولا ايه. 

= بصي يانور انتي مؤمنه بربنا طبعا وعارفه انو اي حاجه ربنا بيحطنا فيها بيبقي اختبار من ربنا واني المؤمن متصاب وانتي قويه ومؤمنه 

_ يا دكتوره قولي فيه ايه علي طول 

= بصراحه انتي عندك كانسر (سرطان)

فجأه نور محستش بحاجه غير اني الدنيا بتسود قدمها وسبتها وطلعت تجري وكانت في عربيه هتخبطها فنزل منها السواق 

_ انتي عبيطه مبتشوفيش... نور مالك بتعيطي ليه 

جريت نور وحضنت احمد وفضلت تعيط 

= هموت يا احمد هموت واسيب ماما لوحدها هموت واسيب صحابي هموت خلاص بس كنت عاوزه اقعد وقت اكتر مع ماما كان نفسي ابقي عندي بيبي فرحي بعد يومين هيتقبل لعزه انا تعبت مش قادره وفجأه يغمي عليها 

_ نور بعد الشر عليكي يا حبيبتي فوقي بقي هتسبيني بعد ما حبيتك ليه وبعد كدا شلها وروحها البيت 

&&&&

=يالهوووي بنتي قومي يا ضنايا قومي ونبي يا حبيبتي هي مالها رد عليا يا احمد مالها ايه الي جرا لبنتي 

_ معرفش يا طنط هتيلي مايه خليني افوقها 

= مالك يا قلب امك ايه الي جرالك يا حبيبتي 

حضنتها جامد وفضلت تعيط وامها تعيط على عيطها لحد ما نامت في حضنها 

_ انا همشي يا طنط وهجالها الصبح بدري 

= ماشي يا بني كتر خيرك 

&&&&&& 

في الفون 

_ الووو يا اسلام صباح الخير 

= مالك يا نور مال صوتك. 

_ اسلام تعالي دلوقتي بسرعه 

= حاضر حاضر في حاجه ولا ايه 

_ تعالي بس الاول 

= تمام سلام 

&&&&&&&&&. 

= خير يا نور في حاجه 

_ اسلام انا عندي كانسر 

= هههه ايه الهزار دا ههههه وربنا مش قادر امسك نفسي من الضحك ماشي يا سيتي وانا كمان عندي كانسر ايه رايك 

_ انا مش بهزر يا اسلام والتحاليل اهي 

بيبص علي التحاليل واحتلته الصدمه 

= هه وانتي جايه تقولي دلوقتي بعد ما خلاص الفرح بكره 

_ يعني انا كنت اعرف ومخبيا عليك عمتن انا عرفتك وشوف انت عاوز تأجل الفرح ولا تلغيه 

= بصي يانور بصراحه انا لسة صغير وقدامى حياتي عاوز أكملها فمش هتجوز واحده عندها المرض ده وتموت واترمل وانا صغير انا اسف وعارف اني اكيد بجرحك بس متزعليش مني 

_ انا مش زعلانه منك بالعكس مبصوته ليك ربنا يسعدك ويريح قلبك 

كان أحمد بيسمع الكلام وقلبه يبكي قبل عينه على حبيبته ومعشقوته الذي المرض يهدد حياتها في اي وقت 

= ايه الجميل زعلان ليه 

_ ازيك يا احمد

ممكن متعيطيش علشان خاطري انا واللهي مش هسيبك انا بحبك ومقولتليش علشان اسلام بس دا واحد ميستهلكيش واللهي 

امها :انتو بتقولوا ايه مالها بنتى 

_ مليش ياماما 

: نور متكدبيش في ايه

= نور عندها كانسر يا طنط 

: ايه انتو بتكدبوا بنتي لا بنتي 

وفجأه يغمى عليها 

= ليه يا احمد حرام عليك امي امي فوقي علشان خطري قومي يا ماما مليش غيرك 

بعد يومين الحزن يعم علي الكل 

في المستشفى 

= ها يانور جاهزه للعلاج 

_ اه يا دكتوره ان شاء الله

= طب اجهزي 

= بصي بقي يا حبيبتي انا معاكي ومش هسيبك يا نوري غير وانتي معايا احنا نمشي على العلاج وبعد كدا تعملي العمليه 

_ انا خايفه يا احمد حاسه اني هموت أقرب الناس بعدت عندي


اوووه وانا رحت فين دا انا العشق لاتلتفت لها نور وتحصنها وتعيط 

= بس يا قلب عشق هتخفي وترجعي احسن من الاول وهتتجوز انتي والواد احمد واللهي انا حبيته عن اسلا القذر دا يلا اهو غار مش واخده بالك يانوري انو سابك ساعه ما المرض دا جالك يعين تحمدي ربنا ربنا كان كتبلك انو يجيلك علشان يقربك من أحمد إلى بيعشقك ويبعد عن اسلام الي من اول مشكله سابك احمدي ربنا على الابتلاء دا عسي ان تكرهوا شئ وهو خيرا لكم وعسي ان تحبوا شئ وهو شرا لكم احمدي ربنا يا حبيتي 

&&&&&&&& بعد اسبوعين 

يوم العمليه 

_ احمد مش هتسبني صح 

= في حد بيسيب روحه لا طبعا وانتي روحي يا نوري 

_ لو جرالي حاجه ماما في عينك 

_ ماما انا بحبك اووي اسفه لو كنت زعلتك في يوم او عملت حاجه غلط سامحيني انا بحبك اووي ادعيلي اطلع منها يا ماما 

=  بدعيلك يا ضنايه بدعيلك هتطلعي علشان انتي كل حياتي وسندي لو رحت يانا هموت وراكي حربي يا نور حربي علشان وعلشان احمد وعلشان عشق وعلشان كل الي بيحبوك حربي وتمسكي في الدنيا علشانه خلي أملك في ربنا كبير وادعيلوا ربنا قالي ادعولي فستجيب ادعيلوا وهو هيستجيب يا بنتي هتعيشي يا نور عارفه ليه علشان انتي الي بتنوري حياتي وانا واثقه في ربنا انو مش هيوجع قلبي عليكي يابنتي 

تحضنهم نور وتدخل العمليات بعد فتره 

تخرج الدكتوره يجري عليها الكل 

= خير يا دكتور ايه الي حصل 

_ حصلت حاجه غريبه بعد ما الاجهزه صفرت المريضه رجع نبضها طبيعي تاني والعمليه نجحت الحمد لله الف مبروك حمدالله على السلامه 

الكل فضل يحمد ربنا ويشكره 

بعد كذا ساعه فاقت نور 

= حمد الله على السلامة يا حبيبتي 

_ مش قولتلك هتطلعي علشانا علشان تنوري حياتنا من تاني 

&&&&&&&&& 

خرجت نور وبعد سنتين كانت اتجوزت هي واحمد وبعد كدا خلفت توأم ( أكرم واسيل ) 

&&&&&$

تمت بحمد لله يارب تعجبكوا اتمنى انهي تكون أديت امل لكل مريض مش شرط مريض السرطان لا وعرف اني في كل إبتلاء في خير ولازم تحمد ربنا علي كل حال 

عاوزه اعرف رايكوا في كومنتات ولو سمحت كمان عاوزه الكل يدعي اني ربنا يشفي كل مريض 

# نور

#nona

قصة نور

آية سمير

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    الاسمبريد إلكترونيرسالة