اسكريبت خلاويص
تميم : خلاويص؟!
رنيم : لسه.
تميم : خلاص؟!
رنيم : لسه.
تميم : خلاص؟!
رنيم : خلاص.
_____________
_____________
رنيم : خلاص كبرنا يا تميم حبك مبقتش اشوفة قلبك كبر حزنك قواك و انا جنبك و مش قادره انساك و وجعي بيكبر ببعدك و مش عارفه اقولك.
اسكريبت خلاويص |
تميم بأبتسامة : الحلو سرحان في ايه؟!
رنيم بسرحان : في ايام ما كنا بنلعب و احنا صغيرين و حبك الي كان حميني و مقويني.
تميم جمود : رنيم سرحانه في ايه.
رنيم بصدمة : انتَ هنا من امتي؟!
تميم مبينش انه سمعها
تميم و هروب من الموضوع : من وقت مكنت سرحان يا جميل.
رنيم بضحك : ده من بدرى بقا يا حرامي شكلك طلعت من علي المواسير الي جنب البلكونة.
تميم بضحك : انت شايفني كده يا فواز حرامي! طب طلقني.
رنيم بضحك : ولاا انتَ بتروح الايام دي فين صح عمال تغيب و محدش بيشوفك اوعي تكون اتجوزت.
تميم بسرحان : هجوز ازاي و الي بحبها قاعدة قدامي هجوزها و هي مش عارفه يعني.
رنيم بهروب : تميم شكلك تعبان.
تميم بأرتباك : لا... قوليلي كنتي بتعملي ايه؟!
رنيم بسرحان : كنت بشرب الكوفي و بتفرج علي القمر و النجوم.
تميم بحب : في حد يتفرج علي نفسه برضو.
رنيم بكسوف : هتروح الفرح بكرا يا ميم.
تميم بأستغراب : ايه ميم دي؟!
رنيم بضحك : اختصار تميم شيل حرف ت هتبقا ميم.
تميم بضحك : يا راجل.
رنيم بضحك : يا راجل.... قولي بقاا بكرا هتيجى صح؟!
تميم : هاجي بس همشي في نص الفرح علشان عندي مشوار.
رنيم بستغراب : مشوار ايه؟!
تميم بأرتباك : انا هطلع بقا هعدي عليكي بكرا انا و ماما و بابا و سارة و نخدك انتِ و مرات عمي علشان نروح مع بعض.
في ثانية لقيتو مشي من قدامي تميم مخبي حاجه طول عمره بيحكيلي علي كل حاجه الشهور دي اتغير فيها غير انه بقا مطفي
___________
___________
سارة بصراخ : رنييييييييم.
رنيم بخضه : في ايه يا مجنونة؟!
سارة بطفولة : يلا علشان نلحق نلبس و نروح الفرح.
رنيم بصدمة : انتِ بتصرخي علشان كده!
سارة : اه.
رنيم بخبث : اه دماغي تعالي اسند عليكي مش عارفه دايخه الحقيني.
سارة بخوف : مالك تعالي.
رنيم و هي بتضربها بالمخده : تعالي انتِ بتصرخي علشان تقوليلي يلا نلبس في حد يصحي حد كده هل انتِ بني ادمه هاا.
سارة بطفولة : اه اوعي ضحكتي عليا انا زعولانه منك.
رنيم : ازعلي في داهية الاهي يجيلك عريس احول و اطرش و اعمي و عندو شلل احادي يا بعيدة.
سارة بستغراب : في شلل اسمو احادي؟!
رنيم بتكبر : مش انا قولت كده يبقا فيه و كمان انتِ سبتي كل الصفات دي و مسكتي في شلل احادي؟!
*﴿بليل﴾*
تميم : الو يا سارة فينك انتِ و رنيم؟!
سارة : نازلين اهو.
رنيم : يلا قبل مأخوكي ينفخنا.
سارة بصدمة : نسيت الشنطة انزلي انتِ اقفي معاه عقبال مجبها.
رنيم بطفولة : تومام اروح قبل مينفخني و اتعلق مكان البلونة.
تميم بعصبيه : ايه ده؟!
رنيم بعدم فهم : ايه؟!
تميم بزعيق : ايه الي في وشك ده؟!
رنيم بعدم فهم : هو ايه الي في وشي؟!
تميم بعصبيه : تعالي هنا.
تميم مسكها و مسحلها الميكاب الي في وشها
رنيم بزعيق : انتَ مجنون بتعمل ايه سيب وشي الميكاب هيبوظ.
تميم بعصبيه : مشوفش القرف ده في وشك تانى.
رنيم بدموع : ليه كده شكلي بقا وحش.
تميم بحنان : انتِ حلوه من غير حاجه بلاش ميكاب كده احلي.
رنيم بزعيق : ملكش دعوة بيا انتَ مالك و مالي.
سارة بستغراب : مالكم في ايه؟!
رنيم بجمود : انا هركب مع ادم و ماما و عمي اركبي انتِ مع اخوكي.
تميم بعصبيه : ادم مين الي تركبي معاه تعالي هنا.
رنيم بجمود : تميم ملكش دعوة بيا انتَ ملكش حكم عليا اركب مع اختك.
تميم بستغراب : انتِ عارفه بتقولي ايه انتِ واعيه؟!
رنيم بجمود : اه.... سلام يا سارة اشوفك في الفرح.
سارة بقلق : انتَ عملت ايه رنيم اول مره اشوفها كده.
تميم بجمود : معملتش حاجه اركبي.
*﴿عند القاعة﴾*
رنيم : انا هدخل الحمام يا ماما ادخلي انتِ و عمي و مرات عمي و ادم و هاجي وراكم.
رنيم في سرها : هنساك يا تميم و هتبقا ابن عمي بس و هحط ميكاب دلوقتي و وريني هتعمل ايه.
رنيم : ادم انتَ مدخلتش معاهم ليه؟!
ادم بغمزه : قولت استناكي علشان محدش يضيقك او يعاكسك بالفستان القمر ده.
رنيم بتكبر : يابني انا الي محليه الفستان.
ادم بضحك : يا متواضع.
في الوقت ده لقيت سارة و تميم جايين قولت ازود كلام مع ادم
رنيم بضحك : بس حلوه البدله دي مأجرها من مين من صحابك.
ادم بضحك : انا شحات بس مش اووي كده.
رنيم بضحك : طب يلا ندخل.
تميم بعصبيه : شوفي الهانم عمالة تهزر معاه ازاي لا و كمان حطط الزفت ده تاني في وشها.
سارة : فيها ايه ده ابن عمنا عادي و كمان سبها تحط ميكاب ده فرح.
ادم : تعالي نرقص يا رنيم.
رنيم حست ان ادم فهم هزرها حاجه تانيه
رنيم : ادم...
ادم بمقاطعة : فاهم و عارف انك انتِ بتعملي ليه كده تميم صح تعالي نرقص كـ اخوات لكن في عين تميم هنبقا مش اخوات و انتِ كنتي عايزه توصليلو كده صح و انا اخوكي و هساعدك.
رنيم بضحك : انتَ طلعت سوسه.
ادم بتكبر : انتِ لسه معرفتنيش انا مش اي اي وله زي زي.
رنيم بضحك : لا كده فيفي عبده.
ادم بضحك : هي وصلت لفيفي عبده اين برستيچي.
رنيم بضحك : يلا نرقص و ندور عليه بعدين علشان الاغنية أبتدت.
تميم شايفهم و هما بيضحكو بس مش عارف بيتكلمو في ايه
ادم بحب : رقصك حلو.
رنيم بصدمة : نعم!
ادم بهمس : تميم جاي علينا.
رنيم بعدم فهم : مش فاهمه؟!
ادم : بحبك.
تميم بعصبيه : حبك برص تعالي معايا يا زفته.
ادم كان شايف ان تميم جاي عليهم و عارف انو هيسمعه علشان كده قال لرنيم بحبك
*﴿برا القاعة﴾*
تميم بزعيق : ايه يا هانم الي حصل جوه ده؟!
رنيم بتمثيل الببرود : حصل ايه يعني.
تميم بعصبيه : ازاي سامحه لنفسك ترقصي معاه؟!
رنيم : عادي منا رقصت معاك قبل كده.
تميم بعصبيه : انتِ بتشبهيني بيه انا حاجه و هو حاجه.
رنيم بزعيق : بص يا تميم علشان كده خلاص انا زهقت انتَ مش بتحبني حبك قل قل لغيت مبقاش موجود بقالك فترة متغير معايا مخبي حجات كتير عني عايز تمتلكني و انتَ ملكش صفه بيا غير انك ابن عمي بان انك مبقتش تحبني خلاص بقاا خلصت.
تميم بحزن : انا بحبك و هفضل احبك انتِ متعرفيش حاجه.
رنيم بعصبيه : و انا مش عايزه اعرف سبني في حالي.
تميم بعصبيه : مش هسيبك حولت و معرفتش انتِ مش عارفه حاجه انا عرفت من سنة ان عندي الكانسر حاولت ابعد عنك مش عايزك تتعلقي بحد ممكن يموت في اي وقت.
رنيم بدموع : نفس الي انتَ متعرفهوش يا تميم بس انا مجربتش ابعد علشان عمري مهقدر انا عرفت من ٦ شهور ان عندي القلب كان نفسي تبقي جنبي كان نفسي تقويني بس كنت بعيد.
تميم بزعيق : بتقولي ايه مقولتليش ليه؟!
رنيم بحزن : و انتَ مقولتليش ليه؟!
تميم خدها في حضنو
تميم بضعف : مقدرتش.
رنيم بعياط : كنا هنقوي بعض.
تميم بحب : اوعديني انك هتخدي الدواء و تخفي.
رنيم : و انتَ اوعدني هتفضل جنبي و نتعالج احنا الاتنين بس مش بعلاج المستشفى.
تميم بستغراب : اومال علاج ايه؟!
رنيم بحب : علاج الحب.
تميم بحب : حبك هيبقا علاجي.
رنيم بأبتسامة : و قلبك هيبقا دوايا.
تميم بعصبيه : مقولتليش بقاا ازاي ترقصي مع ادم.
رنيم بضحك : بحبك والله يا مجنون.
تميم بحب : بمووت في قلبك يا نيم.
رنيم بستغراب : ايه نيم دي؟!
تميم بضحك : اختصار رنيم شيلي حرف ر هتبقا نيم.
رنيم بضحك : بتردهالي.
تميم بضحك : خلاويص؟!
رنيم بحب : لسه فاكر.
تميم بأبتسامة : بقولك خلاويص.
رنيم ببحب: خلاص بحبك و حبك هيقويني و قلبك هيشفيني.
﴿قلبك القوة الي بتقويني، حبك الحياة الي بتحييني﴾
خلاص بقينا حدوتة في كتاب و اروحنا بقت بين السحاب.
كتابة و تأليف//منة أحمد
﴿عاشقة الليل﴾