-->
Images Design tool

الكاتبة والفلوجر آية سمير محمد

قصة لقاء الأرواح

محتويات المقال

قصة لقاء الأرواح

هل يوجد أحد تتمني أن يكُن شريكًا لكِ في حياتك؟
_ أنا لا أجيد التعبير عَما بِداخلي، لكن أستطيع أن أقول لك إنِّي لا ولَن أُُحِب إلا هوَ.


قصة لقاء الأرواح
قصة لقاء الأرواح

" ورد " فتاة تبلغ من العُمر 20 عامًا تتميز بخفة الظل وفصاحة العقل، تمتلك عيون بُنية غامقة تعرف بـ "ذات القهوة"، كانت تُحب فتى يُدعى" خالد "، كانت تترقبه في كل مكان حين تراه ولكن لم يُلاحظ نظراتها له "

ورد: حرامي هناك اهو

ياسمين: إي ده فين فين؟

ورد: اهو يبااه

ياسمين: فيين مش شايفة!

ورد: أهو أهو بصي كداا

ياسمين: إي ده!! مش ده خالد؟

ورد: آه

ياسمين: اومال إي حرامي ده!

ورد: أصله سارق قلبي 

ياسمين: يا حول الله يارب يابنتي اهدي بق ده أساسًا ميعرفش إنك على الكوكب معانا 

ورد: لا ولو ولو أكيد هيتقدملي في يوم من الأيام

ياسمين: طيب احلمي كتير كدا 

ورد: عادي الحلم مش حرام وعادةً بيتحقق

" خالد " فتى يملك من العمر 28 عامًا يتميز بالانطواء والوحدة، يمتلك مكان على شاطئ البحر يجلس فيه وحيدًا مع كوبه القهوة المُفضل لديه

"بعد مرور اسبوعين"

ورد: أومال هو بقاله فترة مختفي كدا ليه أنا قلقانه عليه أوي 

ياسمين: مش عارفة بق وبعدين فكك منه وبلاش تعلقي نفسك بحد مش شايفك أساسًا

ورد: طب خلاص اسكتي، أنا هروح المكان بتاعه أشوفه من بعيد اتطمن واجي

ياسمين: إنتِ اتجننتي صح لا ريلي إنتِ اتجننتي 

ورد: ماشي

" لم تتردد ورد في قرارها أبدًا وذهبت إلى مكانه الذي يجلس فيه مُعظم أوقاته، عندما ذهبت إليه رأته جالسًا وأمامه البحر وبيده قلم يكتب به في الـ " Note book " الخاص به، ازداد فضول ورد واقتربت منه قليلًا..."

خالد: خير في حاجة؟

قد يهمك

ورد بتوتر وخوف: لا لاا مفيش بس..

خالد: طب اتفضلي

ورد: يا خالد أنا بحب...

خالد: سمعتيني!!

ورد بحزن وخذلان دمعاتها لها بالفرار: حاضر 

" عادت ورد إلى منزلها وفي طريقها تتردد ب..

هو ليه بيعمل فيا كدا!

طب أنا وحشة كدا لدرجة إنه كارهني ومش طايق يبوصلي حتى!

يارب حببه فيا أنا نفسي يكون ليا ويتقدملي أنا مش عاوزة غيره..

" ثم ذهبت للنوم "

ياسمين: ورد ورد يا ورد قومي

ورد: إي ده مين

ياسمين: مين إي أنا اختك يابت

ورد: طيب مالك بيا يعني عاوزة إي مني

ياسمين: قومي في ضيوف جت

ورد: روحيلهم 

ياسمين: طب قومي 

" قامت ورد وارتدت فستان لونه بُني غامق يتناسق مع لون عينيها"

ياسمين: يلا بق 

" نزلت ورد ورأت أباها وأمِها جالسين ومعهم شخص لم تكن تتخيل أنه معهم "

ورد: بسم الله الرحمن الرحيم

خالد: صدق الله العظيم

والد ورد: خالد متقدملك يا ورد إي رأيك؟

خالد: ازايك يا ورد

ورد: من دلوقتي ولا من شوية "زي الحج رمضان في مسلسل رمضان كريم"

والد ورد: مالك يابت!

ورد: لا مفيش يا بابا بس..

خالد: بحبك 

ورد: طب اتفضل

خالد: نعم!!

ورد: إي الكلمة ده مش بتفكرك بحاجة؟

خالد: خلااص والله أنا دلوقتي عاوزك في الحلال

ورد: وأما أنت عاوزني ليه كنت بتعاملني معاملة الكلاب!

خالد: أنا كنت ببعدك عني وابينلك إني مش بحبك عشان معلقكيش بيا وفي الآخر مقدرش اتقدملك وأديني اشتغلت وكوّنت نفسي وجيتلك اهو ياست البنات.

ورد:...

خالد: يوه بتعيطي ليه دلوقتي؟!

_بفرح يا أخي مفرحش!

خالد: ماخلاص بق ياسعاد "زي عم رمضان في مسلسل رمضان كريم "

_خلاص يا اخويا وآدي دموعي اهيه مسحتها 

خالد: تتجوزيني؟

ورد: لا

خالد:نعم! ولا اقولك خلاص ماشي مش هكسفك بقَ وكده 

ورد: لا بهزر بهزر والله

خالد: لا لا أنا همشي وهاتو الجاتوه بتاعي لو سمحتِ

ورد: لا لا بالله خلاص موافقة

خالد: بحبك

ورد: وانا كمان

خالد: إنتِ كمان إي؟

ورد: بحبك جوي

خالد: جوي جوي؟ 

ورد: جوي جوي جوي


_ آية سميــر 

#Ÿøkā 

قصص

لقاء ارواح